آیا قیمت سکه به 800 هزار تومان می‌رسد؟
فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه
کمرنگ شدن سایه تحریم‌ها و توافقات اخیر ایران و روسیه از یک سو و عزم دولت روحانی برای شرکت در مجمع عمومی‌سازمان ملل در نیویورک و کلید زدن مذاکرات هسته‌ای از سوی دیگر بازار غیررسمی‌ارز و طلا در ایران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و قیمت‌ها روندکاهشی را طی می‌کنند‌.
آیا قیمت سکه به 800 هزار تومان می‌رسد؟
به گزارش جهان، قانون نوشت:
به گزارش جهان به نقل از قانون، از بین رفتن وقوع جنگی تازه در منطقه و عقب‌نشینی آمریکا برای حمله به سوریه نیز یکی از مهم‌ترین دلایلی بوده است که روند کاهشی در بازار طلا و ارز در ایران را موجب شد. قیمت سکه در روز دوشنبه در حالی به کمتر از یک میلیون تومان رسید که بیش از یک سال، با وجود تمام اتفاقات رخ داده، بهای آن در ایران بالاتر از یک میلیون تومان ایستادگی می‌کرد و تداوم ریزش قیمت‌ها در روز گذشته نیز موجب افزایش تعداد فروشندگان در بازار شد‌.

 بسیاری از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار ورود کرده و تلاش دارند طلا و سکه خود را به بالاترین پیشنهاد ارائه شده تبدیل به نقدینگی کنند‌. در سال گذشته با وقوع بحران ارزی، حجم سرمایه‌گذاری در این بازار افزایش قابل توجهی  پیدا کرد و برخی حتی با پرداخت رقمی‌نزدیک به یک و نیم میلیون تومان نسبت به خرید سکه اقدام کردند‌.

 بانک مرکزی در دو نوبت برای غلبه بر حباب قیمت سکه در بازار و ایجاد شرایطی برای افزایش عرضه نسبت به پیش فروش سکه اقدام کرد که هر چند در مرحله اول با استقبال قابل توجه مردم روبه‌رو شد اما در مرحله دوم با سردی خریداران همراه بود‌. بسیاری معتقدند قیمت تعیین شده از سوی بانک مرکزی بهایی واقعی نیست‌.

بانک مرکزی در مرحله اول قیمت یک میلیون و 250 هزار تومان و در مرحله بعد مبلغ یک میلیون 200 هزار تومان را برای هر قطعه سکه، تحویل 6 ماه تعیین کرد‌. کسانی که در اسفند ماه سکه خریداری کردند، از خردادماه امکان دریافت مبالغ خود را یافتند و بانک مرکزی با استناد به اینکه قیمت‌ها رو به کاهش است، نسبت به تحویل زودتر از موعد سکه‌ها اقدام کرد اما نتوانست به سوال مهمی‌که از سوی افکار عمومی‌مبنی بر اینکه چرا قادر به پیش بینی درست روند بازار نبوده است، پاسخ دهد‌. در شرایط کنونی، در حالی که بازار تحت فشار داخلی مبنی بر بهبود وضعیت از یک سو و کاهش قیمت هر اونس طلا از سوی دیگر قرار دارد این سوال مطرح می‌شود که آیا روند کاهش قیمت‌ها همچنان تداوم خواهد داشت؟

  سکه به 800 هزار تومان می‌رسد

احمد وفادار، رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تداوم دارد، گفت: وضعیت نشان می‌دهد که این روند تداوم خواهد داشت‌. به نظر من با توجه به اینکه تحریم‌ها در حال لغو شدن است ریزش قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد یافت‌.

 وی با اشاره به لغو تحریم کشتیرانی گفت: سیگنال‌ها نشان می‌دهد عنقریب تحریم بانک مرکزی نیز لغو  شود و با لغو این تحریم‌ها، بازار با کاهشی بیش از این مواجه می‌شود‌.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: این وضعیت خود به خود روی طلا و ارز اثر می‌گذارد‌. از سوی دیگر در پی کمرنگ شدن احتمال حمله آمریکا به سوریه اونس در بازارهای جهانی کاهش قیمتی را تجربه کرد و لغو تحریم‌های ایران نیز باعث ارزان‌‌تر شدن بیشتر اونس در بازارهای جهانی خواهد شد‌. 

وی در جواب این سئوال که سکه تا چه قیمتی امکان پایین آمدن دارد، گفت: فکر می‌کنم هر قطعه سکه در صورت کاهش اندک قیمت دلار به قیمت 800 هزار تومان برسد و چشم‌انداز نشان می‌دهد قیمت‌ها در روزهای آتی کمتر از حالاست‌.

وفادار در پاسخ به این پرسش که آیا به کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری وارد این بازار شدند، توصیه می‌کنید که نسبت به فروش اقدام کنند یا خیر، گفت: نمی‌توان توصیه خاصی کرد‌. من فقط می‌گویم بازار سکه و طلا بازار بی‌رحمی‌است‌. چنان سرمایه‌گذار را غافلگیر می‌کند که ممکن است ضرر زیادی متوجه‌اش شود‌. این بازار به شدت تاثیرپذیر است و مردم باید احتیاط زیادی داشته باشند‌. 

وی گفت: در چنین شرایطی خود من هم دست نگه‌داشته‌ام‌. بهتر است سرمایه‌گذاران کمی‌صبر پیشه کنند تا تکلیف روشن شود‌. اصلا این طور نباید فکر کرد که پایین آمدن قیمت به ضرر مردم است‌. وقتی سکه یک و نیم میلیون تومان شد، خیلی چیزها را در کنار خود گران کرد، حتی کرایه‌های تاکسی را‌. حالا کاهش قیمت می‌تواند به جای نگران کردن مردم مژده‌ای باشد برای کاهش قیمت دیگر کالاها‌. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: قیمت هر گرم طلا نیز احتمالا تا 95 هزار تومان امکان کاهش را خواهد داشت‌. به گفته وی قیمت قطعات کوچک سکه نوسان اندکی دارد و دائم بین 5 تا 10 هزار تومان افزایش یا کاهش را تجربه می‌کند.     

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در پنج شنبه 28 شهريور 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها